Katalóg je vlastne web stránka rozdelená do rôznych kategórií v ktorých sú zobrazené odkazy na rôzne internetové stránky. Samozrejmosťou každého katalógu je vyhľadávač, ktorý vie nájsť podľa zadaného obsahu stránky v určitom poradí podľa slov v titule, popise, kľúčových slov... .
Na Slovensku a Česku existuje približne 700 katalógov. Zahraničných katalógov je veľmi veľa - radovo v desaťtisícoch.
Do katalógov sú odkazy vkladané ručne, kým vyhľadávač má špeciálnych botov, ktorý chodia po stránkach a sami vkladajú web stránky do svojej databázy stránok. Vkladací formulár vyzerá asi nasledovne:
Čiže potrebujete mať pripravené tieto údaje o Vašej webovej stránke:
SEO je skratka anglického Search Engine Optimization, čo v preklade znamená optimalizácia pre vyhľadávače. Výraz Optimization sa mnohokrát nesprávne zamieňa za Optimalization - slovo, ktoré v angličtine neexistuje. V anglickej angličtine sa ešte používa výraz Optimisation.
Optimalizáciou pre vyhľadávače sa snažíme vytvoriť, upraviť, doplniť a následne propagovať web stránky k lepším umiestneniam v neplatených výsledkoch hľadania vyhľadávačov (vo fulltextovom vyhľadávaní) na kľúčové slová, ktoré sú relevantné pre danú stránku. Tým sa zvyšuje návštevnosť stránok a zároveň konverzný pomer, tj. percento návštevníkov, ktorí prevedú na stránke to, čo je jej cieľom (objednajú si produkt, vyplnia dotazník, kliknú na reklamu, alebo niečo iné).
Hlavné vyhľadávače ako napríklad Google, Yahoo a MSN používajú zvláštne programy, niekedy volané roboty, alebo pavúci (po anglicky robots, crawlers, spiders) na to, aby preskúmali kód a obsah webovej stránky. Získaný kód internetovej stránky vyhodnocujú. Títo roboti zaznamenávajú z kódu vašich internetových stránok kľúčové slová, kľúčové frázy, meta tagy a ich obsah. Okrem iného určujú ich relevantnosť (súvislosť s vyhľadávaným obsahom) a ich poradie vo vyhľadávači. Všetky tieto "on page" faktory pomáhajú k vylepšeniu vašej pozície pri vyhľadávaní vo vyhľadávačoch. Optimalizáciou vašej internetovej stránky a jej novým prehodnotením vo vyhľadávačoch sa zlepšujú jej pozície. Priamy dôsledok takejto zmeny je zvýšená návštevnosť webu alebo internetového obchodu.